Lediga jobb i Spanien

Telefonförsäljare

Startdatum: Vi anställer löpande.
Email: barcelona@rekomarketing.se
Företagsnamn: REKO Marketing S.L
Hemsida: www.rekomarketing.se
Plats: Barcelona, Spanien

Om oss
REKO Marketing är ett säljbolag med kontor i Uppsala, Barcelona och på Gran Canaria. Sedan vi startade 2013 har vi befunnit oss i en positiv tillväxtfas. Våra kunder är några av Sveriges största bolag inom TV-, telecom- och elbranschen. Vi arbetar med telefonen som verktyg och brinner för försäljning. Vi vägrar att gå i gamla fotspår och våra metoder har bevisligen gjort oss framgångsrika inom försäljningsmarknaden och har bland annat fått utmärkelser för Årets Säljbolag, Årets Säljare och Årets Ledare från en av våra största uppdragsgivare, Canal Digital. Vi vill alltid ha ut mer av tjänsten och är allergiska mot lagom. Det är dessutom lika viktigt för oss att du lyckas som säljare som det är för dig.

Om dig
REKO Marketing är ett svenskt-ägt callcenter med kontor i Barcelona, Gran Canaria och i Uppsala. Vi arbetar mot den svenska privatmarknaden och idag marknadsför vi några av Sveriges starkaste varumärken inom TV-, el- och telekombranschen m.m.

Är du positiv, energisk, pratsam och vill göra resterande av 2019 till tiden du aldrig kommer att glömma? Söker du dig till varmare breddgrader? Vill du slippa regniga och oförutsägbara somrar, tråkiga höstkvällar och kalla vinternätter? Då är det på tiden att du söker jobb hos oss på REKO Marketing!

Här erbjuder vi ett intressant och lönsamt arbete i en entusiastisk och utvecklande arbetsmiljö på en plats som är känd för sin händelserika stadsmiljö med en extremt lång sommar. Vi förser dig med goda erfarenheter och kompetenser som du kan ha nytta av i alla sammanhang livet igenom. Framförallt om du önskar att jobba inom försäljning eller marknadsföring i framtiden så kan detta vara ett viktigt steg i din yrkeskarriär. Gemenskap, tävlingar och kämparanda är några av de vardagliga upplevelserna hos oss.

Dina arbetsuppgifter
Arbetskraften inom organisationen består av ca 100 svenskar, med en ålder ifrån 18 till 50 år, med huvudtyngd runt 20-28 år. Vi erbjuder en fast grundlön + provision, bonusar och semesterdagar, allting enligt kontrakt som följer kollektivavtal – till skillnad från många andra bolag inom branschen. Den genomsnittliga lönen som betalas ut här är nämnvärt högre än vad den genomsnittliga Barcelona-bon tjänar, detta givetvis p.g.a. att vi jobbar mot Sverige samtidigt som Barcelonas levnadskostnader är lägre än Sveriges.

Arbetstiderna som är 13:00 – 21.00, måndag till torsdag och 10:00 – 18:00 på fredagar(d.v.s 35h/veckan) gör att du kan njuta av solen på stranden varje dag innan jobbet och slappa på kvällen med hyggliga människor. Vår personal är vår ryggrad och hos oss får du en gedigen sälj- och produktutbildning. Allt ifrån utbildningsprogram till individuell coachning och stöttning tillsammans med välutvecklade säljstödsprogram för att du ska lyckas på bästa sätt – vilket även är en av våra framgångsfaktorer och en av anledningarna till att vi lyckas inom projekten vi åtagit oss.

Kontoret ligger centralt i Barcelona och bara ett stenkast bort finner du Barcelonas hjärta – Plaza Catalunya, samt mestadels av allt som Barcelona har att erbjuda i form av stränder, restauranger, uteliv och kulturarv. Med en hög livskvalitet och samtidigt låga levnadsomkostnader har Barcelona blivit en av de främsta städerna för utlandssvenskar att etablera sig i.
Den stora staden och miljön i kombination med dina arbetstider låter dig göra en oändlig rad olika aktiviteter samt ha en skön livsstil. Givetvis anordnas det gemensamma aktiviteter och massor av tävlingar som kan handla om allt från t.ex en middag till en weekendresa.
Detta är bara en bråkdel av evenemang som vi anordnar för att bibehålla en trevlig arbetsatmosfär på REKO. Telefonförsäljare är generellt väldigt sociala människor och många av oss umgås mycket tillsammans på fritiden också.
Med andra ord är vi otroligt stolta över arbetsmiljön och sammanhållningen här på REKO och det är inte konstigt att många av våra anställda har jobbat här i flera år. När du börjar hos oss får du vänner för livet och det är viktigt att alla som börjar på REKO trivs på både arbetsplatsen och på fritiden! Därför säkerställer vi att du får ett gott bemötande när du kommer.

Du får bl.a. hjälp med pappersarbetet med den spanska myndigheten, du får reseersättning för flygbiljetten och vi är behjälpliga med boendet. Tidigare erfarenhet av telefonförsäljning är ett stort plus men inget krav då vi står för all utbildning.

REKO befinner sig i ett expansivt skede och vi vill nu utvidga vår säljavdelning med 5 engagerade säljare och söker därför dig som är: positiv, energisk och utåtriktad. Du är dessutom tävlingsinriktad, ambitiös och vill arbeta i ett högt tempo och mot högt uppsatta mål. Du trivs med att prata med människor och är vinnartypen. Om denna beskrivning passar in på dig så vill vi gärna ha med dig i vårt team. Ta chansen och upplev något som alla drömmer om, men de flesta inte vågar.

Skicka in din ansökan till barcelona@rekomarketing.se, innehållande CV, ett personligt brev samt ett telefonnummer som vi kan nå dig på. Intervjuer sker löpande.

Kontakt vid eventuella frågor:
Nillie Cedlén, Rekrytering och personalansvarig
Mail: nillie@rekomarketing.se
Mobilnummer: 0707829316
Arbete: 0855002780

Swedish speaking customer advisors needed!

Startdatum: ASAP
Email: hr.alicante@lv.webhelp.com
Företagsnamn: Webhelp
Hemsida: www.webhelp.com
Plats: Torrevieja, Spanien

Do you want to become a customer service professional at Webhelp
We are now looking for more Swedish Speakers/colleagues to join us!

Are you a person that likes to help others? Are you able to perform work that includes handling several PC programmes simultaneously on top of having a customer on the phone? Are you structured and polite even under pressure? Webhelp Alicante, is looking for more people like you!
Come and join our 150+ staff, working in a fun and vibrant atmosphere!
Your work involves receiving incoming calls, where your main focus is responding to customers with responsiveness and dedication; you will customize your response according to customer needs. The conversations you manage are mixed in nature, for example the customer may wish to change or ask questions regarding subscription, products or services. The service also includes sales to new and existing customers.

First time at Webhelp:

The first 8 weeks as an employee will be dedicated to a full-time education. During the training, we focus on preparing you as a new employee in the best way and giving you knowledge in the topics below:

• Customer System
• Invoice Management
• Technology
• Sales
• Rhetoric and Call Management

Is it you we’re looking for?

In order for you to be comfortable and successful in your work it is important that you are driven and outgoing. You are honest, humble and listen to the customer and the customer’s needs. You are also a motivating and helpful person who sets up for others and contributes to a good team feeling.
We are looking for people with experience in using several programmes and who use a computer in their daily work environment and must find it easy to learn new systems, with native level in Swedish and fluency in English.

About you:

• Fluent Swedish language
• Excellent English language skills
• Passionate about providing excellent customer care
• IT knowledge and ability to learn new systems and programs fast
• Great attention to detail
• Patient
• Previous experience from customer service roles
• Willing to do up-selling
• Likes to work as part of a team orientated environment

We offer:

• Paid training
• Spanish contract from day one
• Valuable training and experience
• Working with known international brand names
• Social events
• International environment with Scandinavian values
• Paid Vacation according to Spanish law (4 week + 4 days/year)

Working hours:

The job will be shift based, and our new employees will have variable working hours during opening hours. This will include a maximum of 2 weekends a month. Work hours will be 8h a day, 5 out of 7 days a week. Hours Mon-Fri will be between 09:00 and 20:00 and at the weekend between 10:00 and 19:00.

Please apply online with your English CV.

Webhelp is able to help our new employees to get the necessary documents to work in Spain (N.I.E. number and Social Security number). We support our employees that are new to Spain to obtain a bank account and family doctor, and provide information about where to search for a place to live.

To apply for this position please email your cv to hr.alicante@lv.webhelp.com

 

Senaste hittade jobben i Spanien

 

Obs! annonserna öppnas i ett nytt fönster

 

WP Job Hunter: No matches

Market Research ( Nordic Speaker )


Posted February 13, 2019, Madrid
FarmacéuticoPerfil Internacional y habilidad para el trabajo en equipo Nordic Language * Excellent attention to detail...

Digital Sales Development Rep - Nordics (Swedish required)


Posted January 23, 2019, Barcelona
Job Description VMware is coming to Barcelona and we are building our Digital Sales Centre right in the heart of Plaça de les Glòries Catalanes, Barcelona’s booming tech hub. At launch, our new offices will be hosted in ’s energizing cowo...

Lead Generation - Nordic or UK Speaker


Posted January 18, 2019, Madrid
- Identify sales-ready leads via phone, outbound prospecting and social selling through LinkedIn in your assigned market - Apply strategic reasoning to prioritize the list of target accounts to contact by leveraging the insights from our CR...

Customer Service Representative Nordic


Posted January 10, 2019, Madrid
Expedia Customer Support Representative - Nordic Would you like to work with a product that allows you to impact... and at least one other Nordic Language (Swedish, Norwegian, Danish or Finnish) Experience: Background in Customer Support in either retail...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.